söndag 28 augusti 2011

Tvätthelg


Den här helgen har varit tvätthelg! Ibland är man ju så illa tvungen... Jag har kläder så jag klarar mig till nästa decennieskifte utan att tvätta men trots att jag tycker att jag inte gör annat än köper nya trosor stup i kvarten, så tar de slut mycket fortare.

Så, medan min stackars tvättmaskin fick kämpa med flera veckors tvätt, passade jag på att ge mig ut på jakt efter underkläder!

Men först åkte jag och pumpade cykeln,
sedan tog jag en sväng förbi Arbis loppis för att se om jag missade någonting sist.
Jag funderade lite på att köpa en röd plaststol att ha som kontorsstol...
...men eftersom jag inte får köpa något nytt förrän jag flyttar, gjorde jag inte det. (Dessutom kunde jag inte komma på hur jag skulle få ner stolen i cykelkorgen!)

Istället cyklade jag vidare till Sandströms och köpte en tre-pack med Sloggis.

Det visade sig att jag hade några slags bonuskuponger på 335kr + att man fick 10% på allt man köpte, så jag passade på att köpa ett svart linne och en kamelfärgad tröja från Part Two medan jag ändå var där.
 
Tillsammans kostade allt 749kr men med rabatt och bonuskupongerna blev det 337kr. Så egentligen kan man säga att jag betalade för tröjan och fick trosorna och linnet på köpet – bra, va! Jag älskar fynd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frusen födelsedag

Jag har så mycket att göra just nu att jag inte ens hinner rapportera om det! Men igår lyckades jag ta en paus för att fira Maries födelseda...