lördag 27 augusti 2011

Äntligen!

Jag har totalt snöat in på den eminenta TV-serien Murdoch Mysteries. Den handlar om en polisdetektiv i Toronto i slutet av 1800-talet och är lite av en blandning av CSI (originalet, alltså – inte något av spinoff-skräpet som kom efter) och Sherlock Holmes. Av någon underlig anledning har denna pärla gömts undan sent på söndagar i kanal 9, vilket innebär att jag fullständigt missade de två första säsongerna av den och bara upptäckte den genom att oförhappandes snava över reprisen en lördag på dagen när jag zappade omkring och letade efter någonting annat.

Så naturligtvis var jag tvungen att se de första två säsongerna också, så jag vände mig till min kära gamla hovleverantör av böcker, skivor och DVD-boxar, nämligen Amazon.co.uk och beställde båda säsongerna och slog mig ner för att vänta på leveransen med illa dold förväntan. Naturligtvis blev det ju så att för första gången på dessa säkert tio år som jag har handlat på Amazon, så försvann paketet!

Efter en månadslång och (från min sida) gråtmild korrespondens med Amazon Service Center, så har Amazon a) tagit fullt ansvar för paketets försvinnande, b) bett tusen gånger om ursäkt, c) skickat iväg ett nytt paket med några av böckerna jag beställde som utfyllnad, samt d) betalat igen pengarna som dragits från mitt konto. Återbetalningen kom in på kontot igår, ungefär en halvtimme före avin från Posten om att jag hade ett paket att hämta damp ner i lådan och – mycket riktigt – så var det det försvunna paketet!

Efter ytterligare (och lite gladare) korrespondens med Amazon, har vi nu kommit fram till att de ska få dra pengarna från mitt konto igen och jag ska försöka att inte hämta ut paketet med ersättningsböckerna när de kommer.

Alla är nöjda och glada, framförallt jag som ser fram emot att få njuta av två hela säsonger av Detective Murdochs slutledningsförmåga under mörka höst- och vinterkvällar framöver.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...