onsdag 14 september 2011

Inplastad!

Nu har de satt plast för alla fönster hemma hos mig! De håller på och putsar fasaden och jag antar att det är till för att skydda fönstren. Fast de har ju redan hållit på med taket hela sommaren, så fönstren var redan skitigare än de någonsin har varit i alla fall.
För att se det positiva, så kan jag nu springa omkring naken efter duschen hur mycket som helst utan att behöva oroa mig för att orsaka livslångt trauma hos eventuella fönstertittare. Faktum är att jag antagligen skulle kunna ha veritabla orgier i vardagsrummet hela dagarna (om jag bara kunde komma ihåg hur man gjorde!) utan att någon skulle märka något.

Men å andra sidan har jag nu ingen som helst aning om vad det är för väder ute. Dessutom använder de kopiösa mängder vatten när de blästrar (eller vad det nu är de gör), så det rinner längs fönstren och låter som om det spöregnar. Man kan bli lite lurad. Häromdagen hörde jag hur det "regnade" och krängde på mig min nya fina regncape från Dalhalla när jag skulle gå till jobbet och klev till min förvåning ut på gården i strålande solsken! Killarna som håller på och fixar fönstren inåt gården tittade lite förvånat på mig. I morse när jag hörde att det droppade mot fönstret tänkte jag, att "Åh nej, mig lurar ni inte en gång till!" Men då regnade det faktiskt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...