lördag 29 oktober 2011

Sista dagen i Buenos Aires

Idag var sista dagen i Buenos Aires och sista dagen i skolan. Naturligtvis fick vi ett prov och det gick väl sådär. Jag lyckades villa bort mig bland de oregelbundna verben, så det blev bara 25 poäng av 30. Trots det lät de mig få ett Certificado de Estudios och naturligtvis var det en ceremoni med fotografering och allt (de är väldigt förtjusta i att fota allting och lägga ut det på Facebook!).

Efteråt bestämde jag mig för att åka några stationer med den gamla Linea A, som är den äldsta tunnelbanelinjen i Buenos Aires och där de fortfarande har trätåg där man öppnar dörrarna manuellt.


Jag åkte bara två stationer och gick av vid Nueve de Julio och tog min sista bild på El Obelisco

och sista bilden på ett argentinsk reggaeband

De har massor av reggaeband här och de är riktigt bra. De har alltid en sångare med Guevara-komplex (och varför inte – de är ju che allihopa!) och ett tag trodde jag det var samma band som flyttade runt till olika ställen men efter en tid började jag se skillnad på dem.

Sedan avslutade jag som jag började – genom att gå hem, mest för att ta ett sista farväl av Buenos Aires men också för att se om jag kunde hitta några skor och/eller några väskor att ta med hem. Det gjorde jag inte (jag kommer att få skämmas. Jag har inte köpt några skor och bara en ynka liten väska! Jag får nog handla på flygplatsen imorgon!), det blev bara en liten svart topp! Eller vänta förresten – två svarta toppar blev det!

Nu ska jag packa mina väskor och ta farväl av mina flat mates som antagligen inte kommer att vara vakna i morgon bitti när jag åker.

Det här är förresten lilla söta Marina från Brasilien.

Hon kommer alltid in i mitt rum och kollar sig in speglarna innan hon går ut med sin pojkvän. Hon har inga speglar i sitt rum och jag har speglar på insidan av garderobsdörrarna i mitt.

Sedan har jag 16 härliga flygtimmar framför mig + 6 timmar på flygplatsen i Madrid mitt i natten, och sedan tåget hem – härligt! (not!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Event på Akademikliniken

  Jag har många gånger gått förbi Akademikliniken och funderat på om jag inte borde gå in och se vad de kan göra för mig. Det finns ju en up...