söndag 4 december 2011

Dags igen!


Herregud – december igen! Redan! Vart tog hösten vägen? Det här händer varje år – december liksom bara smyger sig på en helt plötsligt och jag är aldrig beredd!

December betyder att jag borde ha skickat iväg mina utländska julkort för en vecka sedan och i år har det dessutom tillstött en komplikation, nämligen att jag har lyckats slarva bort min adressbok! Antagligen har jag lagt den på ett ”säkert ställe” och den dyker säkert upp någon gång framöver när jag letar efter något annat men det hjälper ju inte nu. Antagligen får jag ta en sväng upp på vinden igen och se om jag kan hitta några gamla brev eller julkort med avsändaradress, annars vet jag faktiskt inte hur jag ska göra – finns det inte något internationellt gula sidorna? Det borde det åtminstone göra...

Kort har jag i alla fall så det räcker, tack vare Mun- och Fotmålande Konstnärers Förbund. De skickar en bunt julkort till mig varje år – tack och lov! – så om jag hittar några adresser har jag i alla fall kort till dem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...