måndag 13 februari 2012

Om ni undrar om jag har dött, så är svaret: inte riktigt än. Jag har varit totalt utslagen sedan i torsdags morse av en riktigt rejäl influensa - hög feber, svårt att andas, ont i kroppen, oupphörlig hackhosta. Jag har knappt kunnat stå på benen och knappt lyckats kravla mig till toaletten då och då, så datorn har jag inte ens orkat titta på.

Det ironiska är att jag hade bokat tid för vaccination mot just influensa i torsdags bara för att jag inte ville bli sjuk nu när jag snart ska flytta och behöver all tid till att packa. Men någon däruppe är uppenbarligen sur på mig... 

Nu har febern i alla fall gett med sig men jag kan fortfarande knappt stå utan stöd och hostan hänger sig kvar. Jag har varit på vårdcentralen idag och tagit några prover. De tyckte vi kunde avvakta några dagar, till att börja med tyckte de att jag kunde börja med att äta lite för att se om jag piggnade till lite. Vi får väl se. Jag återkommer när jag orkar sitta uppe lite längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...