fredag 17 februari 2012

I'm alive!


Men så mycket mer är det inte. Jag var på vårdcentralen igår och blev sjukskriven hela nästa vecka också. Mina värden var inte mycket att hänga i julgran, tydligen, det var något med blodplättar och vita blodkroppar som inte var så bra. Att jag blev så himla sjuk kan bero på att jag hade maginfluensa för en månad sedan och inte hade hunnit återhämta mig helt efter det. Dessutom har jag haft (och har fortfarande) jättesvårt att äta någonting utan att må illa, så jag får väl inte i mig tillräckligt mycket näring. Men det finns hopp om livet som det verkar i alla fall och det får man ju vara tacksam för!

Av alla olämpliga tider att bli sjuk på var nog den här den absolut olämpligaste! Jag ska alltså flytta om en vecka och behöver all min kraft till att packa och fixa med det sista. Och just nu kan jag inte lyfta ett vattenglas utan att vila en timme efteråt. Jag vet ärligt talat inte hur det ska gå till men det får väl ordna sig på något sätt.

Det är dessutom oerhört deprimerande att vara sjuk nu. I morse kom en auktionsfirma och hämtade lite saker som ska säljas, bl a sofforna, så det är inte precis som jag kan ha det bekvämt. Så här ser det ut för tillfället:
Vardagsrummet

Sovrummet
Men, som sagt, det får väl gå på något sätt. Nu tror jag det är dags för dagens motion! Jag ska försöka ta mig runt hela kvarteret idag, sedan ska jag gå och lägga mig och vila igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...