söndag 29 april 2012

Stilar i stan

Idag öppnade Anettes utställning Stilar i stan som jag har sett fram emot så länge. Jag har nämligen bidragit med några bilder dit, bl a den här:
Det är en bild på min pappa (till höger) från början eller mitten av 50-talet. Tyvärr tyckte inte Anette att den var tillräckligt bra för att blåsa upp till en stor vepa, så den blev nerpetad till bildspelsnivå av en bild på Lindas pappa, den här:
Jag håller med om att det är en fantastisk bild!

Men min familj var ganska välrepresenterad ändå, t ex mormor:
...från 1947-48 - så här ser den ut på närmare håll:
Visst ser hon ut som en filmstjärna!
Även farmor var representerad, som här (årtal okänt!):

 Här syns hon bättre (tvåa från vänster):
Kolla hatten!
Visst är det härliga gamla bilder?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...