söndag 2 juni 2013

Söndagsslit

Idag har jag, trots att det är söndag, stått och slavat framför spisen hela dagen! Nja, slavat och slavat... Och inte hela dagen kanske... Och inte framför spisen heller om jag ska vara riktigt ärlig.
Saken är den att vi är tre stycken på jobbet som har fyllt (ehh.. 25) år nyligen och följaktligen blivit firade av våra kära arbetskamrater. Och eftersom det är kutym att man bjuder på något som tack i sin tur, så bestämde vi oss för att slå oss ihop på nästa avdelningsmöte, som är på onsdag. Jag föreslog att vi skulle köpa något gott att bjuda på men blev nedröstad av de andra som tyckte att vi skulle bjuda på något hemlagat (detta hemska ord!) i stället. Alltså, fick jag ett recept av Linda på "Philadelphiaglasstårta" och order om att tillverka en dylik.

Receptet!

Så, till att börja med var jag tvungen att gå och inhandla en massa saker som jag inte brukar ha hemma: socker, vaniljsocker, grädde, digestivekex - faktum är att de enda ingredienser jag hade hemma var ägg och Philadelphiaost.
Ingredienserna

Det var en himla massa vispande, något som försvårades av att jag hittade elvispen men inte själva vispgrejerna som ska sitta i den (jag har hittat dem nu, förstås, när allt är klart men inte när jag behövde dem!). Som tur är har jag mixerstav med visp-grunk på som jag kunde använda.
Vispat!
Jag har följt receptet till punkt och pricka och nu står den i frysen och väntar på onsdagen. Då får vi reda på om den går att äta.
Resultatet (OBS! Det ska läggas jordgubbar på innan förtäring)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två churros skulle gå över gatan

Idag var det sista soppteatern för säsongen. Den hette Två churros skulle gå över gatan och var bra mycket roligare än det låter. Det börjad...