lördag 7 december 2013

Julmarknad

Jag har varit på julmarknad! Det är första gången på flera år. Som tur var blev det ett besök på julmarknaden på Löfstad slott, det var riktigt bra!


Jag hade ju dessutom beställt lite snö av Vädrets makter, så allt var så vackert, så!

De började med att bjuda på glögg och pepparkaka redan utanför.


I köket bakade man för fulla muggar.


Även Fria Läroverken var där och hade bakat fina pepparkakshus.



Jag passade på att köpa praliner (Ja, jag vet att jag borde göra själv!!!) och något som hette Franska pepparkakor som ska bli spännande att testa.

Det stöptes även ljus...



... och jag köpte naturligtvis fina, handstöpta ljus till min mässingsljusstake.

Tomten var också där!


Man kunde köpa lotter också och jag köpte massor. Men vad hjälpte väl det när vi hade en med oss som lyckades köpa alla vinstlotterna (fyra vinster!!!)! Jag fick bara nitlotter...

Men det var en jättetrevlig julmarknad! Dit vill jag åka fler gånger!

2 kommentarer:

  1. Det handlar om känsla vid lottköp. En del har det, andra inte... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmmm, jag tycker i alla fall att du kunde ha lämnat åtminstone EN vinst åt oss andra (=mig)...

      Radera

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...