söndag 26 januari 2014

Gardiner

Min passion för bordslöpare verkar ha falnat en aning, jag har inte ens haft lust att köpa några nya löpare på ett tag. Däremot har jag fått pippi på gardiner! Efter att i över tio års tid bott i en lägenhet där det gick åt mer än 28 meter tyg till gardiner i vardagsrummet och jag av naturliga (ekonomiska) skäl inte kunde köpa nya gardiner så ofta, har jag nu hamnat i gardinhimlen och är fast besluten att göra så mycket jag kan av det. Och nu när allt är så billigt! Så när jag råkade hitta två olika gardiner som jag inte kunde välja mellan på Olssons tyger så köpte jag båda och nu kan jag inte bestämma mig för vilka jag ska ha uppe först.

De har kostat 399kr/par men var nedsatta först till halva priset, vilket alltså blir 399kr/två par, och sedan med 50% av reapriset!


Jag kanske skulle ha en omröstning här på bloggen? Eller också får jag byta varje vecka! Jag har redan haft båda uppe nu i helgen, de röda igår och de gröna idag, och jag kanske byter till de röda igen imorgon.

Faktum är att det inte är de enda gardinerna jag köpte men det är en annan historia...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påskfika

När jag var barn var Långfredagen verkligen den längsta dagen på hela året - c:a  72 timmar lång. Eller, så kändes det i alla fall. Allting ...