fredag 16 oktober 2015

Hamlet

När jag var i London häromsistens så hade jag funderingar på att gå och se Hamlet på Barbican med Benedict Cumberbatch men eftersom biljetterna visade sig kosta från £289, så bestämde jag mig för att inte göra det. (Nog för att jag var sugen men hade helt enkelt inte råd!) Men då var det ju tur att man ikväll kunde se den live på Cnema. Jag hade högt uppskruvade förväntningar (vilket ju inte är bra) men de infriades med råge - en fantastisk föreställning! Tyvärr var den textad på "svenska" av någon som hette - tror jag - Google Translate, så varje gång man blicken råkade förirra sig till texten tappade man tråden totalt. Eller vad sägs om We stay upon your leisure, Sire=Vi stannar på din fritid, herrn. Eller I thank you for your good counsel=Jag tackar dig för din goda kansler. Och det är ändå två hyfsade exempel.

Men utöver det så var det väl värt att missa en massa skönhetssömn för. Dessutom var det god mat och gott vin hos Mia innan...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...