tisdag 17 november 2015

Inspirerad

Vi vilar inte i vår Kulturförening på jobbet, det dyker ständigt upp nya aktiviteter och idag var det dags för en lunchföreläsning om Erik Chambert, en av stadens stoltheter (som inte har med fotboll att göra!) och jag måste säga att jag är både imponerad och inspirerad.

Vi fick äta god sötpotatissoppa med fårost och valnötter i honung till samt hembakt bröd och till efterrätt blev det blåbärsmuffins - inte illa!


Jag passade även på att köpa boken Sommaräng Konkret och Harlekin om Chambert och hans hantverk. Där finns det gott om både inspiration och bilder att bara dregla över. Jag tror jag har fått ett ny idol!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Att flytta eller inte flytta?

Hmm, helt plötsligt angreps jag av en vild lust att flytta. Så jag har redan varit och tittat på tre olika lägenheter på två dagar och har h...