söndag 17 juli 2016

På kalas

Så har det varit kalas igen! Det var Nevö Nr 2, världens sötaste Ebbe, som fyllde fyra år. Han hade önskat sig en grill och jag hade - med benäget bistånd av Ulrika på jobbet - lyckats hitta en. Och jag har upptäckt att man blir väldigt populär om man dyker upp med ett stort paket!


Snörena verkade vara lite irriterande, dock...


Inte ens med storebrors hjälp lyckades han få bort snörena så till slut var vi tvungna att hämta en sax.


Ögonblicket när han upptäckte vad som fanns i paketet!


Han började genast leka med den och det for omkring korvar i luften.


Födelsedagsbarnet hade beställt pannkakor till maten och ville naturligtvis göra allt själv.


Vispa smeten är en sak men som tur är tog pappa över själva gräddandet av pannkakorna.


Och efter pannkakor med sylt och grädde var det dags för nästa kaloribomb - tårtan! Det är Spindelmannen som gäller, syns det?



Jag tror jag gick upp fyra kilo under dagen och varken promenaden före tårtan eller hoppandet på studsmattan hjälpte nog ett dugg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frusen födelsedag

Jag har så mycket att göra just nu att jag inte ens hinner rapportera om det! Men igår lyckades jag ta en paus för att fira Maries födelseda...