fredag 26 augusti 2016

Gästabud

Det är ju typiskt att det ska vara närmare 30 grader varmt när jag ska gå omkring på medeltidsmarknad! Men det var trevligt ändå.

Man kunde köpa en hel del trevliga saker där, bl a växtfärgat garn,


riddarhjälmar,


godis samt


 döda djur. (Jag antar i alla fall att den var till salu...)


 Annars var det trevligare att titta på de levande, välklädda djuren!


Man kunde även pröva på en massa saker, t ex smide och...


armborstskjutning (som vissa av oss var riktigt bra på - blygsamheten förbjuder mig att nämna några namn...).



Man kunde även ägna sig åt medeltida spel och dobbel i form av musroulette.


Jag fjäskade lite med musen som sedan gick exakt till rätt hål när det var dags, så jag vann en lite glaspärla.


Visst är han söt!


Vi hann även med utställningen Käk & Kök som handlade om medeltida mat på Stinsen innan vi åkte hemåt igen.


Jag måste erkänna att Söderköping är oerhört vackert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...