söndag 28 augusti 2016

Guldknappen 2016

Det blir banne mig bara roligare och roligare att gå på Guldknappen för varje år! I år var det extra kul, kanske delvis för att de hade delat upp galan i två för att det inte skulle bli för trångt - och det fungerade jättebra. För oss blev det lite extra kul eftersom vi hamnade långt fram i kön med bara 7-8 personer framför...

Och Annika och Lena var snyggast på lila mattan!
Så här såg kön ut bakom oss! Förra året när vi kom samma tid hamnade vi runt hörnet på huset.


När vi väl kom in så flödade champagnen från Taittinger.


Det var så underbart att det var mindre folk - det gick både att röra sig och att se hur vacker spegelsalen faktiskt är!


Man kom också fram till de olika utställarna, t ex Bro Park där jag låtsades att jag var på Ascot och hängde med jockeyerna...


...medans Annika kollade pensionsförsäkringar...


...när hon inte bondade med sjukt snygga och trevliga Emma S.


Maten var som vanligt god och riklig...


...men godast i år var nog Dooley's-drinkarna!


Absolut godast var drinken med Dooley's vit choklad och bär (Jag tog om tre gånger! Eller var det fem...?)


Sedan var det ju själva modeinslaget. Martina inledde i en röd klänning och bytte sedan om 5-6 gånger som vanligt.



Vi passade på att ta en selfie under visningen eller, rättare sagt, Annika och jag tog en selfie - Lena ägnade sig åt det som hände på scenen.


Man fick se en hel del fina kläder.



Ana Diaz uppträdde också.


Valerie Aflalo vann Läsarnas pris igen,


LXLS vann den nyinstiftade Knappnålen, som ges till lovande nykomlingar


och Nellie Kamras och Stand vann själva Guldknappen. Vi satt precis bakom hennes familj och vi tror att hennes pappa var mäkta stolt - han filmade hela tiden!


Självklart fick vi se hennes senaste kollektion. Jag hade ingen aning om att man kunde göra så mycket med skinn!



Och som vanligt fick man en massa fina saker, både i goodie-bagen och bland de olika sponsor-montrarna. Hudkrämer, serum, läppglans och rouge från Lancôme, schampo, spray (två olika) och styling-kräm från Schwarzkopf, Appletizer från (förmodar jag) Appletizer, champagnekork från Taittinger, drinkunderlägg från Ford, en tygväska från Nowo (inte med på bild) och en bok, choklad och en ljuslykta från de övriga. Dessutom fick vi Innocent-juice, Bonaqua mineralvatten och en påse godis men det gick åt på tåget hem. Jag tror faktiskt att jag glömt något också...


Nu kan jag knappt bärga mig till nästa Guldknappen! Ett helt år kvar...

3 kommentarer:

  1. Fantastiskt kul att vara med i år igen! :-)

    Men drinkunderlägg...? Jag tror det var en isskarpa! ASG! Men det beror förstås på vad man spontant associerar till. Och efter den rikliga mängden Dooley's, champagne oc allt vad det var som man kunde få ta (men det gjorde väl inte vi???) förstår jag hur dina tankar gick. :-)

    SvaraRadera
  2. isskrapa..., och... (man kan tro att jag smuttat champagne idag också). :-)

    SvaraRadera
  3. Oj, var det en isskrapa?! Men det behöver ju inte jag till cykeln! Så det får nog bli ett drinkunderlägg i alla fall... ;-)

    SvaraRadera

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...