tisdag 18 april 2017

Abonnemangskväll

Trots snuva och täppt näsa kände jag mig lite bättre idag och eftersom jag jobbade hemifrån också så kände jag att jag orkade med att gå på abonnentkväll på teatern för att se vad som ska ges nästa säsong.

Det verkar lovande, faktiskt - en nyskriven musikal om Ingrid Bergman hetsar väl inte upp mig direkt men Shakespeares Mycket väsen för ingenting kan ju bli sevärt och Hjalmar Bergmans Farmor och vår herre med Marika Lagerkrantz som Farmor låter också som om det kan bli bra. Marika var för övrigt konferencier idag.



Förr om åren när vi har varit på abonnentkvällar så har man bjudit på något att äta - en macka, lite sallad, soppa vid något tillfälle, har jag för mig - så vi kom dit ganska hungriga. Men det visade sig att man bara bjöd på barncider och lite godis...


...så det fick bli en räkmacka på Broadway på vägen hem efteråt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...