måndag 1 maj 2017

Ostparty 2017

Jag har gått tillbaka till att ha mitt ostparty på första maj igen, efter att ha flyttat runt på det de senaste åren pga resor till New York och liknande. Och den här gången lade jag så mycket band på mig för att inte köpa alldeles för mycket ost som jag brukar, att jag nästan blev svimfärdig - men, så blev det riktigt lagom, faktiskt.

Bara det viktigaste fanns med:




Och det blev kö till godsakerna...


Och så fick jag en massa fina saker i år också - luktärter som ska planteras på balkongen när det blir lite varmare, detsamma gäller krysantemum och pelargon. Tulpaner (Var fick de tag i dem? Jag har letat överallt efter tulpaner men inte hittat några...), choklad (som redan är uppäten - av mig!) och skraplotter som jag ska skrapa i lugn och ro lite senare - riktigt suga på hoppet om en vinst - fick jag också.


Och det lilla som blev över blir lagom till mig imorgon! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två churros skulle gå över gatan

Idag var det sista soppteatern för säsongen. Den hette Två churros skulle gå över gatan och var bra mycket roligare än det låter. Det börjad...