torsdag 1 juni 2017

Spelkväll med shopping

Vi kom lite för tidigt till Marie när vi skulle har spelkväll och för att inte stressa henne, så gick vi in till hennes granne Vågskvalp i stället.


En stor (hela huset) och jättetrevlig butik med massor av inredning och dessutom 30% just nu på allt från Exxent...



... så jag köpte naturligtvis två t-shirts!


Men inte vilka t-shirts som helst, utan Pelle P-t-shirts! Jag vet att det är ett seglarmärke men jag har faktiskt både tagit förarbevis och gått i seglarskola (för att inte tala om jobbat på Sjöfartsverket), så jag får ha seglarkläder på mig utan att vara löjlig, så det så. Dessutom kostade de bara 210kr/st och titta, vilken fin påse man fick till dem!


När vi väl gick över till Marie (som undrade vart vi hade tagit vägen), nedtyngda av våra inköp, fick vi först en massa god mat och efterrätt och sen spelade vi nostalgiskt Trivial Pursuit 1980-talet. Det fick mig att inse hur mycket jag egentligen har glömt av åttiotalet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...