söndag 27 augusti 2017

Disco

Nej, det blev inget Gästabud för mig i år, det var helt enkelt för trist väder i fredags! Men i lördags skärpte det till sig och blev riktigt skönt väder för discofesten jag var inbjuden till. Vi kunde sitta ute på den mysiga uteplatsen omgiven av vinrankor (japp!) så det kändes lite som att vara vid Medelhavet (med lite hjälp av infravärme och värmeelement, förstås!).


Kolla vindruvorna!
Vissa var ju mer discoklädda än andra - förstapriset gick till Mia som regredierade c:a tre decennier.


Själv ägnade jag mig mest åt att äta den goda maten, för att inte tala om efterrätten och alla chips och finska pinnar, så jag orkade knappt dansa till låtar som It's raining men, Dancing Queen och September efteråt!

Men det är många år från disco i rökiga källarlokaler till vardagsrum i förortsvillor och de åren känns i benen idag! Det lär dröja innan jag vågar mig på disco igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...