måndag 28 augusti 2017

Fika med förhinder

Idag tog Anneli och jag lite bondpermis på eftermiddagen i det vackra vädret för att åka ut till Björnvikens säteri och fika och köpa blommor. Vi var så övertygade att de hade öppet augusti ut att vi inte ens hade brytt oss om att kolla i förväg, så det blev rejält haksläpp när vi upptäckte att det inte alls var öppet.


Det var himla synd för det såg jättetrevligt ut och vi hade säkert trivts med att fika där.


Eftersom vi var både hungriga och kissnödiga båda två fick vi snabbt komma på med en Plan B, som fick bli Åby Konditori. Det var helt OK och de hade goda räkmackor.


Sen fick det bli Åby Handelsträdgård för inköp av höstblommor. Jag var svårt sugen att köpa några sammetskantareller i stället för de som inte finns i skogen men behärskade mig.




I stället blev det några växter som ska planteras ihop med mina kärleksört på balkongen så det ser lite höstligare ut där. Återkommer om det!


2 kommentarer:

  1. Och vi hade lång näsa i söndags på samma ställe. :-) Stängde tydligen för säsongen i lördags...

    SvaraRadera
  2. Ja, visst känns mer naturligt att ha öppet augusti ut än att bara stänga helt plötsligt! Men det är väl bara att hänga på låset när de öppnar nästa sommar. Undrar när det blir. Någon dag mitt i veckan i juli, antagligen...

    SvaraRadera

Tji fick vi

Nu när jag inte betyder garanterad undergång för Dolphins så fort jag visar mig på en basketmatch längre, har ödet tydligen hittat ett nytt ...