söndag 10 september 2017

Bokcirkeln igång igen

Jag har verkligen börjat mitt nya o-aktiva liv med bravur. Alltså var jag inte på varken Höstmarknaden på Färgargården eller på den guidade visningen i Schwarziska huset igår som jag hade tänkt. Jag var helt enkelt för trött! Och det är väl så det kommer att vara nu när jag har gått upp på heltid igen.

Däremot var det dags idag att dra igång vår bokcirkel efter sommaruppehållet igen. Senast vi träffades var i maj, så det blev mer annat prat än diskussioner om boken Påven Johanna. Dessutom fick vi så mycket gott att äta att dricka att boken kom helt i skymundan.Vilket var tur med tanke på att jag aldrig läste ut den.


Ibland påminner den här bokcirkeln mer om mammas "syjunta" som hon hade med sina väninnor när man var liten. Jag såg aldrig någon sy eller sticka eller virka en enda gång på dem, i alla fall inte när de var hemma hos oss... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...