tisdag 17 oktober 2017

Makeover-vecka

 

Jag brukar ju ha en tid på året när jag får för mig att fixa till mig själv och börjar boka in klippning, ansiktsbehandling, frans- och brynfärgning mm och får en överväldigande lust att köpa nya kläder. Den tiden brukar för det mesta inträffa i slutet av augusti, antagligen en kvarleva från när man var liten och gick i skolan. Då var hösten (= slutet av augusti) en tid när man skulle börja en ny årskurs, d v s man var ju ett år äldre - i betydelsen vuxnare, så då var det positivt - och man hade växt ur förra årets höst- och vinterkläder och behövde köpa nya. (I och för sig känns det fortfarande som om jag växer ur mina kläder från en höst till en annan...)

De senaste åren har ju denna - ska vi kalla det uppgradering - även passat in så bra med Guldknappen, som hittills har varit sista lördagen i augusti. Men i år har Guldknappengalan försvunnit och i stället återuppstått som Sweden Fashion & Beauty Day ("Guldknappen" var lättare att säga!) som inträffar nu på lördag. I och med det har även min höstuppdatering förskjutits till den här veckan, så det blir en riktig makeover-vecka. Jag börjar lite försiktigt i morgon med brynfärgning och -formning, på torsdag ska jag fixa både nya naglar och nya ögonfransar och på fredag (jag har tagit semester) ska håret klippas, slingas och Olaplex-behandlas (vad nu det är!). Tyvärr har jag inte hittat några nya, fina kläder att ha på mig - och tro mig, det är inte för att jag inte har letat! - så det får bli en "gammal" outfit.

Det ska i alla fall bli spännande att se om det nya upplägget kring Guldknappen är en förbättring eller försämring. Som det ser ut nu kommer det att bli rörigt och svårt att hinna med men det återstår att se. Det kan ju också bli alldeles, alldeles underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...