måndag 16 oktober 2017

Olycksfågel?

Jag vet inte om jag vågar gå på några fler matcher mellan IFK Snoka och Malmö FF - det börjar kännas som om jag för otur med mig.

Idag var Marie och jag på vad som verkar ha blivit vår traditionella 16 oktober-match mellan IFK och MFF. Vi var nämligen och såg dem spela den 16 oktober förra året också (fast då var det en söndag!). Men tyvärr stannade inte likheterna där... Det gick inte så bra förra året och eländet upprepade sig idag. IFK gick ut starkt och gjorde mål efter 8-9 minuter men sen gick det bara nerför. Förra året har jag för mig att matchen slutade 1-2 och i år tyvärr 1-3.

Det var en klen tröst att jag faktiskt lyckades fånga IFKs (enda) mål på (suddig) bild!

Det var tydligen en avgörande match för MFF. Det verkar som om de ligger så högt upp i tabellen nu att de i princip redan har tagit SM-guld och det blev minst sagt rörigt på deras sida när supportrarna började ta sig in på planen innan matchen var slut. Malmös spelare lyckades få dem att hålla sig på rätt sida om staketet till slut så att matchen kunde fortsätta men efteråt gick de inte att stoppa.


Faktum är att det var lite spännande: jag har aldrig varit på en match med kravallpolis förut! De bara vällde in längs planen under slutminutrarna och ställde sig nedanför Curva Nordahl, antagligen för att hindra Pekings supportrar att ta sig in på planen och börja spöa malmöiter. (Som om!)


I alla fall, vi blå-vita supportar uppförde oss exemplariskt när vi gick ut från Östgötaporten och begav oss hemåt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Movement

Jag börjar nästan bli lite orolig. För andra gången i rad valde jag en pastellfärg till naglarna. Förra gången Luxio Marina och idag föll j...