tisdag 24 juli 2018

Ett öga rött


Jag trodde ju att jag har gått och blivit pollenallergiker i år, eftersom mitt vänstra öga har varit så rött. Men nu, två månader senare, så finns det inga höga halter av pollen och ändå är inte bara mitt vänsteröga rödare än någonsin - även det högra har börjat bli rött. Pollenallergi utgår alltså som alternativ och efter några telefonsamtal till Ögonkliniken så har Rosacea i ögonen gått upp i ledningen. Till att börja med ska jag testa receptfria ögondroppar i tre veckor och se om det hjälper, annars får vi sätta in rejälare grejer. Under tiden ska jag bl a undvika sol och värme, tydligen! 😱

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

AI-Lisa

Inför vårt avdelningsmöte igår blev vi anmodade att skapa en AI-genererad bild som beskriver oss och så var det meningen att vi skulle gissa...