torsdag 26 juli 2018

Sommarklipp

Igår var det så varmt både ute och inne att jag bestämde mig för att tillbringa dagen i den sköna svalkan i varuhusen på stan (Det var nog bara 25 grader där - ljuva kyla!). Problemet är ju att det finns en massa frestande reor där, så det brukar bli dyrt. Jag behärskade mig dock skapligt, åtminstone till en början, eftersom jag bestämde mig för den årliga sommarklippningen, alltså den där jag spontant bestämmer mig för att mitt hår är för långt och hoppar in på närmaste drop-inställe.Det blev Bearded Lady och c:a 5 cm på topparna. (Jag ville att han skulle ta mer men han verkade rädd för att klippa för mycket.)

Och så här blev det! (Ursäkta bilderna men hårselfies är inte min bästa gren!)

Före:

Och efter:


Vecket mitt i håret kommer sig naturligtvis av att jag var tvungen att sätta upp håret så fort jag kom utanför varuhuset. Jag blir så varm i nacken annars. Egentligen borde jag väl klippa mig kort men det får bli en annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...