torsdag 2 augusti 2018

Badkrukan badar

Vackert, eller hur!
Jag är ju normalt världens badkruka, framförallt när det gäller sjöar. Jag gillar ingenting med dem - de är kalla, mörka och så finns det monster. Ni vet, de där monstren som stryker mot ens fot så fort man kommer ut där man inte bottnar längre. Men nu har det varit så äckligt varmt så länge att när Jeanette frågade om jag ville åka och bada i Gransjön igår kväll, tyckte t o m jag att det var en bra idé.

Det var lite kallt i början (säkert bara 25 grader eller så) men det gick snabbt över. Och naturligtvis såg jag till att jag bottnade hela tiden så inte monstren skulle komma åt mig.

Vi stannade i vattnet i en hel timme och efteråt kändes det riktigt svalt och skönt i kroppen, en känsla som höll i sig i flera timmar efteråt. Underbart!

Och är det någon som inte tror att jag badade, så finns det faktiskt bildbevis:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påskfika

När jag var barn var Långfredagen verkligen den längsta dagen på hela året - c:a  72 timmar lång. Eller, så kändes det i alla fall. Allting ...