tisdag 30 oktober 2018

I sminklogen


Det är ju typiskt att allt roligt alltid ska vara samma dag! Men med lite vilja går det mesta...


Jag kanske råkade nämna att jag vann en plats till VIP-visning i sminklogen på Östgötateatern på deras Öppet Hus idag och jag ilade naturligtvis dit. Vi var en väldigt exklusiv skara - det fanns nämligen bara 10 platser eftersom det var lite trångt.

Vi fick se hur de jobbade där och det började med att Anna fnulade modellens hår för att det skulle få plats under peruken.


Sen tog sminkandet vid. Idag var det 1700-talet som gällde med mycket vitt smink.


Sen var det dags sätta på peruken...


... och voilà! Det hela tog lite drygt 20 minuter och var riktigt kul att se.


Sen fick jag hasta vidare till nästa aktivitet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...