onsdag 23 januari 2019

Lite Allan på lunchen


Det kan vara kul ibland att gå på teater på lunchen även om det inte ingår mat. Idag var Maria och jag och såg enaktaren "Välkommen" av Allan Edwall på Teater Bråddgatan 34. Det var ett gästspel av Dugateatern, en fri teatergrupp som består av tredjeårselever på skådespeleri- och teaterproduktionslinjen vid Wendelsbergs teater och skolscen i Mölnlycke.

Jag önskar jag kunde säga att jag älskade den men tyvärr var den inte på långa vägar bland det bästa jag har sett. Själva pjäsen var endimensionell, övertydlig och minst sagt pekpinnig. Det var antagligen meningen att kostymerna skulle representera att ämnet är aktuellt under alla tidsperioder men för mig blev det lite förvirrande när karaktärerna har kläder från olika decennier på sig i en och samma scen.

Skådespeleriet var också lite ojämnt men oavsett talang så jobbade alla lika hårt, så det var ändå kul att se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tji fick vi

Nu när jag inte betyder garanterad undergång för Dolphins så fort jag visar mig på en basketmatch längre, har ödet tydligen hittat ett nytt ...