tisdag 22 januari 2019

Matt-matt

Jag har länge önskat mig ett äkta matta men priserna brukar aldrig direkt passa min plånbok, så hittills har det bara varit en dröm.

Men man är ju inte värre än att man kan sko sig på andras olycka så när en av mattgrossisterna i stan hade krisutförsäljning, så var jag där...


Det var ju inte helt lätt att komma dit utan bil men Maria var som vanligt snäll och ställde upp och skjutsade mig dit. (Och som smakråd.)


Vi undersökte noggrant alla mattor. Jag tyckte nästan alla mattor var fina men även på en krisutförsäljning är en hel del av dem liiite dyra. Den här nedan t ex kostade 38000kr - alltså i nedsatt pris! Jag vet inte vad den kostade innan. Antagligen kan jag inte räkna så långt.


Mycket mattor fanns det...!


Men till slut fastnade jag för den billigaste mattan de hade kvar i storleken 2x3m - den här fina Hamadan-mattan för 3900kr, nedsatt med 20000kr från 23900kr - det kallar jag rea-fynd.


Och naturligtvis fick man med sig ett äkthetsintyg hem.


Jag ska ha mattan i sovrummet, den ska få ersätta min gamla Wilton-matta som jag har haft hur länge som helst. Men det får bli en annan dag, jag tog nästan kål på ryggen när jag baxade upp mattan för spiraltrappan till loftet så den - ryggen, alltså - måste få vila lite nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Event på Akademikliniken

  Jag har många gånger gått förbi Akademikliniken och funderat på om jag inte borde gå in och se vad de kan göra för mig. Det finns ju en up...