torsdag 7 mars 2019

Morris


Jag har suktat efter en Morris-jacka länge nu. De finns i flera olika modeller och jag tycker i princip alla är väldigt fina och ser eleganta ut. Problemet har varit att hitta en som jag kommer i. Varje gång jag har provat en Morris-jacka i vad jag tror är min storlek (alltså den storlek alla mina andra kläder är i) så har den känts som minst en storlek för liten. Det är nästan som om det vore franska eller italienska storlekar men det är väl ju svenskt märke så det borde det inte vara....

Men nu har jag i alla fall hittat en jacka i en storlek jag kommer i - och det på Ellos. Modellen heter D'Este Jacket och kostar egentligen 2999kr men den var nedsatt till 2399kr och med ytterligare en rabatt på ett antal procent (30-40?) så blev det i slutändan 1439,40kr. Det blev i alla fall drygt 50% rabatt, vilket jag anser är en bonus - det viktigaste är att jag faktiskt kan ha den! Den är lite för tunn för att ha nu med en gång men så fort det blir lite varmare i vår, så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Event på Akademikliniken

  Jag har många gånger gått förbi Akademikliniken och funderat på om jag inte borde gå in och se vad de kan göra för mig. Det finns ju en up...