tisdag 5 mars 2019

Abonnentkväll


Efter att jag hade sett den hemska Lupinerna i höstas hade jag i princip bestämt mig för att avsluta mitt teater-abonnemang som jag har haft i fler år än jag kan räkna till.

Men så kom en inbjudan till abonnentkväll och det nya programmet och det lät faktiskt inte så illa. Och nu efter abonnentkvällen så har jag nog faktiskt bestämt mig för att hänga kvar ett år till.

Själva "minglet" innan abonnentföreställningen var kanske inte otroligt upphetsande. Det bestod av lite, lite färskost och brödpinnar och så fanns det lite godis och frukt - för oss som var jättehungriga räckte det inte riktigt till.


Men underhållningen var det inget fel på. Och för första gången märktes det att teatern och symfoniorkestern numera finns i samma bolag - musiker från SON underhöll i cafeterian.


Själva föreställningen bestod som vanligt av intervjuer med regissörer om deras pjäser och lite smakprov ur det som komma skall, som t ex rockmusikalen Lizzie.




Som sagt, jag ger dem ett år till och så får vi se på nästa års abonnentkväll om det blir ytterligare ett år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Event på Akademikliniken

  Jag har många gånger gått förbi Akademikliniken och funderat på om jag inte borde gå in och se vad de kan göra för mig. Det finns ju en up...