fredag 23 augusti 2019

Mysfredag utan nachos


Igår när vi var på Mocca Deli på AW, var det några som beställde in Nacho Grande-tallrikar som såg jättegoda ut - för att inte tala om hur gott det luktade. Det måste ha startat en process inom mig, jag har praktiskt taget drömt om nachos hela natten och jag bestämde mig för en myskväll med nachos idag efter jobbet.

Så när jag ändå gick till Hemköp och köpte en matlåda till lunchen passade jag på att köpa lite nachos-ingredienser också och ställde in dem i kylen på jobbet. Jag gör så ganska ofta, det är väldigt behändigt.

Jag hade bokat en spa-behandling efter jobbet (alltså en riktig mysfredag), så jag lämnade mina varor i kylen på jobbet och cyklade ner till salongen. Jag tänkte svänga tillbaka förbi jobbet och hämta dem på vägen hem igen. Som jag också brukar göra.


Men... när jag sitter i relaxrummet och väntar på att bli ansiktsbehandlad och masserad osv får jag helt plötsligt ett sms. Från jobbet.


"Ett hot riktas mot LiU. Universitetsledningen väljer därför att omgående utrymma & stänga universitetet, samtliga Campus."

Men mina nacho-ingredienser, då? De var inlåsta på jobbet under polisbevakning, så det fanns ingen möjlighet att få tag i dem.

Så tji nachos för mig! I stället för nachos så köpte jag revbensspjäll att mysa med och när jag bet i ett av dem gick en bit av en tand sönder. Om det finns något budskap från Högre Makter i det här, så vet jag inte riktigt vad det är - såvida det inte är "Sluta försöka äta mysmat på fredagar!".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Movement

Jag börjar nästan bli lite orolig. För andra gången i rad valde jag en pastellfärg till naglarna. Förra gången Luxio Marina och idag föll j...