söndag 25 augusti 2019

Sommar igen

Det verkar som hösten kom av sig och det blev sommar igen. (F-n också!) Det märks inte minst på mitt bi- och humlebad eller, rättare sagt, mitt getingbad, för det verkar mest vara getingar som hänger där. Först trodde jag det var en och samma geting som kom flera gånger om dagen men sen upptäckte jag att det är flera olika getingar. De kanske har något slags nyhetsbrev de skickar runt i geting-världen?


Och det funkar inte att ta bort det, heller! Då cirklar getingarna runt, runt där det brukar stå och sen kommer de in i lägenheten och letar efter det.


Hoppas bina och humlorna har hittat något annat ställe att dricka vatten i stället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägenhetsbilder

Ni vet hur man alltid vaknar och är skitsnygg i håret samma dag som man har bokat frisörbesök? Exakt samma var det när jag kom hem från mäkl...