onsdag 25 september 2019

Kransbindning


Vi gillar ju att testa kreativa saker i vår kulturförening och kransbindning är väl kreativt! Det är jag som har ordnat med den här aktiviteten så jag borde ju ha tänkt på att jag ska åka bort i tre veckor nästa vecka och alltså inte hinner njuta av mitt alster ens en vecka men det gjorde jag alltså inte...

Men jag blev tipsad om att göra en krans i ljung och bevara den i kylskåpet medan jag är borta och det högg jag på.

Som tur var fanns det proffs på plats som kunde visa hur man skulle göra...


...så jag lyckades åstadkomma en skaplig liten krans till slut.


Jag tyckte faktiskt att den blev riktigt söt - på ett lite enkelt vis.


Frågan är bara var jag ska hänga den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...