söndag 22 september 2019

Söndagsbrunch och fängelseteater


Jag brukar inte vilja boka upp mig på söndagar - det är skönt med åtminstone en dag i veckan när man inte behöver passa tider - men idag kändes det helt rätt att gå på teater i fängelsekyrkan. (Jag börjar känna mig riktigt hemma på fängelset snart)

Det var en föreställning med hopplockade texter av bl a Dostojevskij och Camus. Den var under en timme lång, tack och lov eftersom kyrkbänkarna inte direkt är jättesköna att sitta i. Det var nog aldrig meningen att fångarna skulle sitta bekvämt.


Innan föreställningen blev det lite söndagsbrunch på Mocca Deli. Där var lika fullt som vanligt, det har verkligen blivit en succé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...