onsdag 27 november 2019

Adventspyssel


Nu är det snart dags att gå ner i källaren och försöka gräva fram julsakerna igen! Det är lika kul varje år.

Ännu mera kul är det när man kan ståta med sin alldeles egna julkrans eller julgrupp. Det tycker i alla fall vår Kulturförening som ställde till med julpysselkväll på Hummelgrens Blommor idag.




Jag bestämde mig för att göra julgrupper och så här fina blev mina små alster när de var klara.



Fina, va! Jag blev lite imponerad själv.

Och förresten... innan pysslet började var vi på After Work på Mocca Deli. Den här gången testade jag deras Calzone Deluxe. Den såg ut så här:


Den var precis lika god som den ser ut. Hittills har jag aldrig blivit besviken på Mocca Deli, faktiskt, men om man måste klaga över något (och det vore ju synd att inte göra det, eller hur?) så är det över att deras portioner alltid är så bamsestora. Jag har ännu inte lyckats beställa in något som jag orkar äta upp helt men värre problem kan man ju ha...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...