tisdag 26 november 2019

Hållbar shopping

Jag behövde verkligen en sidensjal till, jag lovar! Kolla bara här hur futtigt och tomt det ser ut på mina siden- (och ylle-) sjalkrokar:


Och på Silly Market fanns det en sån fin Bengt Lindström-sjal för bara 200kr. Inte kunde jag väl säga nej till det...



Dessutom har jag kommit på, nu när hållbar shopping är så inne, att jag har varit en hållbar shoppare i hela mitt liv. Hur många andra kan skryta med att ha kläder hemma som är 10-20 år gamla? Just nu håller jag på och undersöker om mina älskade 14 år gamla Timberland-kängor kan sulas om så jag kan ha dem i 14 år till. Hur mycket mer hållbart kan det bli?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Att flytta eller inte flytta?

Hmm, helt plötsligt angreps jag av en vild lust att flytta. Så jag har redan varit och tittat på tre olika lägenheter på två dagar och har h...