lördag 16 november 2019

Jag har skaffat ögonbryn!

Jag har länge varit trött på mina bleka, tunna ögonbryn som måste färgas typ var fjärde vecka för att åtminstone anas. Droppen var nog dock när jag färgade dem dagarna innan min tre-veckors semester i Anderna och var tvungen att färga dem igen när jag kom hem! Någonting måste alltså göras, t ex tatuera ögonbryn med microblading.

Oftast är det väl jag som är på och ska testa allting först men i det här fallet har min arbetskamrat Anneli gått i bräschen och haft tatuerade ögonbryn i lite drygt ett år och det blev väldigt snyggt och har funkat väldigt bra på henne, så då vågade jag modigt testa också.

Och igår, fredag, var det dags!

Så här såg de ut inna (Och ja, de var färgade):


 Och så här såg de ut precis efteråt:



Jag är riktigt nöjd! Färgen kommer att blekna en del en tid framöver och så är det dags med påfyllning om en månad.

Och så här kommer gången att vara enligt informationen jag fick med mig från salongen. Än så länge är jag på dag 1, så vi får väl se hur det känns imorgon. Jag är i alla fall väl förberedd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...