söndag 15 december 2019

Faust II


Eftersom hela spelperioden av Faust II i Norrköping hamnade under tiden vi var i Anderna, fick Marie och jag byta våra biljetter till sista föreställningen i Linköping i stället.

Jag har inte mycket att säga om pjäsen för jag fattade i princip ingenting av den. Det var det nog fler som inte gjorde - det var fler tomma stolar i salongen efter pausen, bl a precis framför mig där en farbror med väldigt stort huvud satt innan pausen men där sikten förbättrades betydligt efter. Däremot var den inte den sämsta pjäs jag har sett, det finns andra som har varit värre!


Men det var kul att komma till Linköpings fina (men lilla!) stadsteater. Det kändes inte så överbefolkat som det gör i Norrköping.


Det var sista teaterbesöket för i år. Hoppas nästa pjäs på programmet blir lite mer begriplig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

AI-Lisa

Inför vårt avdelningsmöte igår blev vi anmodade att skapa en AI-genererad bild som beskriver oss och så var det meningen att vi skulle gissa...