måndag 27 april 2020

Bunkrar

Nu när jag har varit hemma så mycket så har jag haft gott om tid att rensa i garderoben. Den här gången har jag varit riktigt tuff och rensat ut saker som jag tidigare har sparat på av sentimentala skäl och hopp om att jag ska komma i dem "när jag har gått ner X kilon". Konstigt nog verkar det trots detta inte glesare på stängerna eller i hyllorna - undrar varför?

I lördags tänkte jag stödshoppa lite på Boutique Fideli och hade spanat in dels en sidenblus och ett par sneakers som det var 30% på. Men det stöp på att blusen var för liten och skorna för stora, så mitt stöd fick bli rent teoretiskt. Det var dessutom massor med kunder i butiken (och inte hölls några direkta avstånd, heller) så jag fick raskt gå därifrån och i stället gick jag vidare till Masai.

Där fanns det kläder i min storlek - även om storlekarna som vanligt varierade mellan M och XXL. Det var nu 70% på allting så jag passade på att bunkra lite.

Leggings i färg "Chili" - 255kr (ord 849kr)

Leomönstrade byxor/leggings med revär - 270kr (ord 899kr)

Orange kofta/jacka i bouclé 345kr (ord 1149kr)

Rosa mjukisbyxor med revär - 240kr (ord 799kr)
Jag räknade ut att rabatten blev lite drygt 2500kr mot ordinarie pris - sånt värmer i hjärtat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Event på Akademikliniken

  Jag har många gånger gått förbi Akademikliniken och funderat på om jag inte borde gå in och se vad de kan göra för mig. Det finns ju en up...