söndag 26 april 2020

Vårglass


Eftersom det var skapligt väder idag och det utlovas regn, kyla och rusk under veckan som kommer, så bestämde Jeanette och jag oss för att spela lite minigolf. Men när vi kom fram till Äventyrsgolfen så visade det sig att eftersom de bara släpper ut ett visst antal personer att spela i taget - för att det inte ska bli folksamlingar - och det var fler som ville spela än som fick plats, så samlades folk i stora folksamlingar utanför i väntan på sin tur i stället. Jag vet inte om alla riktigt har fattat det här med social distansering...

I alla fall, Jeanette och jag ville inte vänta i en timme bland 20 andra så vi gick bort till Wallmans och köpte årets första uteglass i stället. Där var det lite svårt att få tjejen i luckan att förstå vad jag ville ha eftersom de hade satt upp en stor plexiglasskiva för luckan. Det var en c:a fem centimeters springa längst ner som man fick ropa sin beställning igenom. De har definitivt fattat det där med social distansering!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Event på Akademikliniken

  Jag har många gånger gått förbi Akademikliniken och funderat på om jag inte borde gå in och se vad de kan göra för mig. Det finns ju en up...