torsdag 14 maj 2020

Socialt distanserad Moa-vandring

Alla stod lydigt på lagom avstånd från varandra.

Nu när man inte kan gå på teater eller konserter är det ju tur att man i alla fall kan gå på stadsvandringar, så man får någon kultur i sig!

Jag har visserligen varit på Moa-vandring tidigare (flera gånger, faktiskt) men dels har jag ju så dåligt minne och dels så är ju inte den ena vandringen den andra lik, tack och lov, så man kan gott gå flera gånger.

Och det var som vanligt en trevlig vandring. Vädret var ju grått och blåsigt och regnigt hela dagen men Stadsmuséet måste ha lagt in sin beställning i god tid för strax innan vandringen började så kom solen fram och blåsten avtog. Det var fortfarande ganska kyligt men vi var alla väl påpälsade och så gick vi oss varma mellan stoppen. Jag har sett att det kommer fler vandringar framöver och jag ska nog försöka komma iväg på så många jag kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...