onsdag 21 oktober 2020

Spelkväll med avstånd

Vi har ju bestämt oss för att fortsätta med våra spelkvällar även nu när det börjar bli så kallt och mörkt att vi inte kan vara ute längre. Men för att hålla oss till restriktionerna så träffas vi bara där det finns gott om plats för oss att hålla avståndet och där vi slipper klämma in oss flera stycken i en bil för att ta oss dit. Det betyder i stort sett att Maria och Johanna får ställa upp varje gång. Nu ikväll var det Johannas tur. Vi blev bjudna på jättegoda pastasallader och hade bra distans till varandra.

Vi invigde ett sprillans nytt När då då? som sträckte sig ända fram till 2019 men som tyvärr inte verkar innehålla speciellt många årtal före 1000-talet, vilket ju är "mina" årtal. Till en början gick det inte alls bra för mig...

...men sen kom jag igen i grevens tid så jag slutade faktiskt på en delad första-plats! Det ni!

 

Nästa gång blir med Maria som får hålla oss med god mat och dryck igen (för att inte tala om efterrätt och godis! 😋)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...