onsdag 18 november 2020

I coronans tidevarv

 

Det onormala börjar bli det nya normala. Jag börjar vänja mig vid att minsta lilla aktivitet man försöker få till blir inställd. Jag hade två teaterbesök och en kammarkonsert inbokade under hela november (vilket är ungefär vad jag har inbokat under en vecka i vanliga fall) men de har blivit inställda allihop! 😢

Dessutom skulle vi ha haft spelkväll ikväll men med rådande smittspridning tyckte vi inte det kändes bra att träffas hemma hos någon som vanligt. Men då är det ju tur att man har kreativa kompisar som ser till att fixa glöggmys utomhus i parken.

Jag hade förväntat mig en termos och några pepparkakor på en bänk men när jag kom dit hade Maria och Anette dukat upp ett helt bord med duk, godsaker och tända ljus mm.


Vartefter de andra kom blev det fler godsaker. Vi festade på (förutom glögg och sedvanliga tillbehör) kålpaj, gorgonzolapizza och fikontryfflar. Det får nog räknas som november månads höjdpunkt!

Det duggade lite och ett kort tag regnade det lite mer än duggregn men vad är väl lite regn när man har så trevligt.

Och inte nog med att vi var utomhus - vi höll avståndet också!

Det är det nya normala...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påskfika

När jag var barn var Långfredagen verkligen den längsta dagen på hela året - c:a  72 timmar lång. Eller, så kändes det i alla fall. Allting ...