söndag 7 november 2021

Livlig lördag 1: Afternoon Tea på Thorstorps gård

 
Är det inte typiskt att man kan ha hur stilla och tråkigt som helst en hel vecka och så händer det två roliga saker på en gång!

Först ut denna livliga lördag var Afternoon Tea med Linda, Niclas och Anders på trevliga Thorstorps gård.

 
Det fanns både goda matpajer, scones och - naturligtvis - snittar och godsaker till teet och vi lät oss väl smaka.

 
Det var inte mycket kvar på faten efter ett tag, som synes nedan...
 

...trots att Kerstin sprang som en skottspole fram och tillbaka och fyllde på!


Efteråt blev det den obligatoriska svängen genom butiken (men det var knappt jag orkade upp för trappan, så mätt var jag!).

Eftersom jag redan hade slurpat i mig litervis av deras egna te-blandning tyckte jag det var lika bra att köpa ett hekto med mig hem.

Och så fanns det två lite annorlunda sidensjalar nedsatta från 299kr/st till 99kr/st och dem var jag ju förstås tvungen att köpa. Jag samlar ju på sidensjalar - Semper sericum är ju mitt motto, som vi alla vet!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Söndagsbrunch med shuffleboard

  Så här en vanlig söndag i april kan det vara trevligt att hitta på något roligt - gärna något som innefattar mat. Och då är ju söndagsbrun...