lördag 4 december 2021

Jul på Löfstad 2021

Äntligen blev det jul på Löfstad igen! Förra året var ju allt inställt, även vår min, Ullis och Ebbas traditionella besök på julmarknaden men i år blev det av.

Och pga att alla skulle visa upp sina vaccinpass och Swish-betalningar så blev det lite mer kö än vanligt.

 
Det obligatoriska årliga fotot framför granen och sen...

 

...dags att börja shoppa!

 

Ebba inhandlade snyggaste hatten!

 

Själv inhandlade jag mest ätbart. I vanliga fall brukar jag köpa sylt av Börslycke gård och pepparkakor, praliner mm från Fria läroverken men ingen av dem var där, tyvärr. Men jag hittade en god rabarber och jordgubbssylt från Herrsäter och chokladbollar från Lions i stället.


Och på tal om Lions - deras lotteri är nästan det enda jag vinner på så självklart var jag tvungen att köpa några lotter i år också. Och mycket riktigt, efter bara nio nitlotter lyckades jag vinna på den tionde! Både Ebba och jag vann som vanligt.
 

 
Min vinst var ... Titanic!

 

Trots att det var sån lång kö att komma in var det riktigt luftigt inne i slottet. I varje rum hade vi nästan guiderna för oss själva och kunde fråga en massa och fick se en hel del saker vi inte sett förut.

 
Vi passade på att ta en sista selfie med slottet i bakgrunden innan vi lämnade marknaden för i år.

Pga corona-anpassningen (antar jag) gick det inte att fika så vi tog en sväng till Ingelsta för fika och lite shopping på Åhléns Outlet (Hurra!) där jag köpte, bl a, två söta tomtemuggar för 20kr/st.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frusen födelsedag

Jag har så mycket att göra just nu att jag inte ens hinner rapportera om det! Men igår lyckades jag ta en paus för att fira Maries födelseda...