måndag 6 december 2021

Sång med glögg

 
Nu när smittspridningen verkar öka igen, så gäller det att hålla sig utomhus även om det är mer än tio grader kallt. Så när vår kulturförening ställde till med glögg- och sång-aktivitet till Sankt Nicholas ära höll vi till på ett av taken på jobbet.

 
Jag var påpälsad som en Michelin-gubbe, så jag frös faktiskt inte alls - förutom när jag tog av mig vantarna för att hålla i glöggmuggen och sångtexterna.

 

Det blev mörkt ganska snabbt och så vi blev en lite splittrad kör när alla försökte hitta en ljuskälla så man kunde se vad det stod på papperet.

Men då kunde vi ju å andra sidan se att det är lika vackert från taket på kvällen som på dagen - och på vintern som på sommaren!

 
Vi hade julklappsutbyte också. Jag valde paketet i mitten längst bak...

 
...och det är jag glad för. Det visade sig innehålla två fina plåtburkar! (Och nej, jag kunde inte vänta till julafton!)


Och nu vet vi i alla fall till nästa år att vi ska ha pannlampor med oss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...