tisdag 24 maj 2022

Dyr promenad

Idag på lunchen frågade Anneli om jag ville gå med på en promenad till museerna för att se om vi kunde hitta en 30-årspresent till vår arbetskamrat Linnéa. Utmärkt idé, tyckte jag och följde med. Det blev dyrt!

Väl där hittade jag förstås de två böckerna jag hade tänkt köpa redan på Kulturnatten i höstas men som jag glömt sen dess.


Men nu är de i alla fall äntligen mina: Norrköping från ovan av Fredrik Schlyter (479kr på Arbetets museum) och En särdeles vacker och blomstrande stad (525kr på Stadsmuséet) av Peter Carelli. 

Nästa gång Anneli frågar om jag ska gå med henne till museerna så ska jag nog var upptagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den goda människan i Sezuan

  Den goda människan Sezuan var sista föreställningen för säsongen på abonnemanget och det var inte med höga förväntningar vi förpassade oss...