onsdag 25 maj 2022

Frossaronsdag

Idag blev en riktig frossardag när det både åts en rejäl lunch och en rejäl After Work-meny, så jag känner mig ganska stinn just nu!

På lunchen bestämde Ullis och Anneli och jag att det var dags att gå till Mocca Deli igen, det var ju ett tag sen. Regnet hängde i luften men vi chansade på att sitta ute ändå.

  
Precis som allt annat där så visade sig Månadens pizza (kyckling, caesarsallad och baconchips) vara jättestor men jättegod.

 
Även Månadens pasta (scampi och vitlök) var både riklig och god enligt Ullis och Anneli.

 
Och inget regn på hela lunchen.
 
Knappt hann jag smälta lunchen förrän det var dags för nästa utsvävning. After Work med arbetskamraterna för att fira av Linnea som jobbade sista dagen innan sin mamma-ledighet idag.

(Inga poäng till den som kan gissa vem som är Malin och vem som är Linnea på bilden nedan)

 
Maten på Urbane Goat var också riklig och god och godast var nog efterrätten - chokladkaka - som jag tyvärr inte hann fota innan jag kastade i mig den. Men tro mig den var jättegod!

Däremot hann jag fota tredje rätten i Meny 1: Sticky Pork (den ligger där under den strimlade rättikan).

 
Det var en himla tur att jag fick gå en bit på vägen hem sen - jag behövde verkligen röra på mig efter allt svullande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...